Skip to main content

Nyår i Bremen

Välkomna att följa med oss till en gemytlig nyårshelg på en oförglömlig nyårsresa till Bremen – stadsmusikanternas hemvist! Vi bor fint på det nästintill femstjärniga Radisson Blu Hotel som ligger centralt beläget. Självklart blir nyårsfirandet på hotellet en sprakande festlig upplevelse med stor nyårsbuffé, bubbel, fyrverkerier och livemusik!

Sök resa

Dagsprogram

Dag 1: Sverige–Bremen

På morgonen stiger vi på bussen och tar oss genom Danmark för att med färja ta oss över till Puttgarden. Vi fortsätter söderut och under eftermiddagen når vi Bremen. Där checkar vi in på vårt hotell Radisson BLU Hotel. Vi blir välkomnade med en god middag som vi avnjuter tillsammans.

Dag 2: Nyårsafton i Bremen

Nyårsafton är äntligen här och vi startar dagen med en trevlig stadsrundtur tillsammans där vi bekantar oss med Bremens kända landmärken och sevärdheter som Stadsmusikanterna, Rådhuset, Rolandstatyn och Böttcherstrasse. Under dagen kan man på egen hand ta sig an Bremen med dess mysiga gator och torg. De finns både shopping och kaféer runt om i den inre stadskärnan där vi bor. På kvällen är det dags för vår lyxiga nyårsbuffé och vid tolvslaget skålar vi in det nya året med mousserande vin medan vi beundrar fyrverkeriet från hotellets utsida. Drycker att njuta av under kvällen som till exempel fatöl, husets vin och läsk bjuder hotellet på under kvällen, nyårsaftonen till ära. Efter att vi lämnat 2022 bakom oss och klockan har slagit om till 2023 går vi till sängs upprymda efter en nyårsafton i festlighetens tecken.

Dag 3: Bremen–Sverige

Efter en sista frukostbuffé är det dags att återvända hem. På vägen åker vi självklart inom någon av de många gränsbutikerna där det finns möjlighet att inhandla drycker, godis och mycket mer. Med många fina minnen och kanske en tysk souvenir i bagaget återser vi snart Sverige igen och är mer än redo för det nya året 2023!